SDU-studerende Anders Kiil vil finde ud af, hvad mediernes dækning af kvindefodbold betyder for 13-18 årige fodboldpigers motivation. Han søger piger, der vil deltage i en spørgeundersøgelse til hans speciale i medievidenskab
Hvad betyder det for din lyst til at spille fodbold, at du kan se og høre om kvindefodbold i fjernsynet, på Instagram, Tik Tok eller andre medier?
Hvis du er 13-18 år og spiller fodbold, så vil Anders Kiil, der læser medievidenskab på SDU i Odense, meget gerne have dig til at deltage i en spørgeundersøgelse om netop dét emne. Han er i gang med at skrive speciale i medievidenskab, og han undersøger, hvad mediernes dækning af kvindefodbold betyder for motivationen og engagementet blandt de 13-18 årige.
“Kvindefodbold er inde i en virkelig spændende udvikling. Derfor synes jeg det er interessant at se på, hvilke aktører der spiller en rolle for at skubbe yderligere til udviklingen og hvordan det kan ske,” fortæller Anders til FODBOLD FOR PIGER.
Spørgeundersøgelsen, som du kan deltage anonymt i, findes via dette link:
Spørgeundersøgelse om mediedækning, mediebrug og kvindefodbold
Skal præsenteres for DBU
Det er vigtigt, at det er pigerne, der selv udfylder spørgeskemaet. Ikke forældre eller trænere, understreger Anders. Han fortæller, at han desuden har brug for et antal deltagere, som har lyst til at uddybe deres synspunkter i en fokusgruppe.
Anders Kiil fortæller, at undersøgelsens resultater vil blive præsenteret for DBU. Måske kan de bidrage til mere viden om, hvorfor mange piger stopper med at spille fodbold på et tidspunkt.
“Jeg vil gerne se, om jeg kan finde en række løsningsforslag/overvejelser, som kan minimere frafaldet i netop alderen 13-18 år. Mit projekt skulle gerne bidrage til positive tiltag mod mediedækningen af kvindefodbold målrettet unge piger,” fortæller Anders Kiil.
Du finder spørgeskemaet her:
Spørgeundersøgelse om mediedækning, mediebrug og kvindefodbold
Anders skal aflevere sit speciale den 1. juni. Deadline for besvarelse af spørgeskemaet er den 20. april.