De to storklubber har offentliggjort partnerskabs- og sponsoraftaler med en række helt store selskaber. FCKs kvinder får Carlsberg på trøjen og NORMAL bliver hovedsponsor for FC Midtjylland
Det er nogle af de helt tunge og kendte firmanavne, som vil kunne ses på klubtrøjerne, når FC København og FC Midtjylland sender deres nye kvindehold i kamp efter sommerferien.
FC Københavns kvinder, der starter i 2. division, har for nylig offentliggjort sponsor- og samarbejdsaftaler med både Carlsberg og Adidas, og FC Midtjylland, der skal spille 1. division, kunne i sidste uge annoncere, at klubbens nye kvindehold får den internationale detailkæde NORMAL som hovedsponsor.
Carlsberg og Adidas er i forvejen dybt engageret i FC Københavns herrehold, og nu bliver de også centrale i forhold til kvindeholdet:
”Sammen skal vi bringe kvindeholdet frem og sikre de bedste betingelser for en succesrig udvikling for kvinderne. For os handler det her både om F.C. Københavns kvindehold og dansk kvindefodbold generelt, som skal have langt mere opmærksomhed og opbakning. For os er det helt naturligt at være en del af at skabe endnu et stærkt samlingspunkt i hovedstaden,” siger Carlsberg Danmarks adm. direktør, Peter Haahr Nielsen til fck.dk.
FCKs kvinder får unik trøje
Samarbejdet med Adidas betyder blandt andet, at FC Københavns kvinder får en trøje, der bliver unik for kvindeholdet. Nordic Sports Marketing Director Elin Sundell Nilsson siger til FC Københavns hjemmeside, at Adidas ser er et stort potentiale for kvindefodbolden:
”F.C. Københavns kvindehold kan få stor betydning for dansk kvindefodbold, og nu begynder en rejse, som vi er meget stolte af at være med på. For adidas er det yderst vigtigt at investere i kvindefodbolden, og derfor er vi meget glade for denne aftale med F.C. København.”
NORMAL bliver hovedsponsor for FCM Kvindefodbold
Hos FC Midtjylland er der lavet en aftale med NORMAL til foreløbig sommeren 2025. Aftalen gælder et hovedsponsorat for FCM kvinde- og pigefodbold:
“Vi er utroligt glade for at være ny hovedsponsor for FC Midtjylland Kvindefodbold. Vi ser et projekt, der er blevet skudt i gang med store forventninger samt masser af motivation og kampgejst. Det er et stærkt initiativ, som vi køber ind på; at skabe muligheder og drømme for pigefodboldspillere i hele regionen,” siger Liselotte Kirkelund, CMO i NORMAL, i en pressemeddelelse.
Ud over aftalerne med Carlsberg og Adidas har FC København offentliggjort en aftale om et strategisk partnerskab med sportstøjsbrandet Planet Nusa. Læs mere her