Reklameindtægterne fra Bayern Münchens kvinders kamptrøjer har i denne sæson rundet 1 million euro, hvilket er ny rekord for kvindernes bundesliga. Det viser en opgørelse fra The Rise of Womens Football
Trøjerne i kvindernes Bundesliga er blevet big business. En opgørelse fra The Rise of Womens Football viser, at Bayern München, som har Pernille Harder blandt stjernerne, i denne sæson tjener 1 millioner euro, svarende til 7,5 millioner kroner, på at sælge reklameplads på trøjerne. Det er et rekordstort beløb, og indtægterne har fået et ekstra boost, efter at det fra denne sæson er blevet tilladt også at sælge reklameplads på ryggen.
Vfl Wolfsburg har de næststørste indtægter, nemlig 900.000 euro, mens Eintracht Frankfurt er på tredjepladsen med 600.000 euro.
I bunden ligger Turbine Potsdam. Her står der et rungende 0 ud for holdet. Holdet spiller nemlig indtil videre uden reklamer på trøjerne.
Du kan se hele listen på The Rise of Womens Football her
Bayern München er aktuelt på en tredjeplads i Bündesligaen – to point efter VfL Wolfsburg på 1. pladsen. Søndag blev det til en 5-0 sejr over FC Carl Zeiss Jena – du kan højdepunkter fra kampen ovenfor.