Gjensidige ville gerne have forlænget sponsoraftalen med kvindeligaen, men Kvindedivisionsforeningen har øget sine krav til en kommende partner, som skal lægge flere penge og mere markedsføring i en aftale, fremgår det af en artikel på K-Forum
Når Kvindedivisionsforeningen og Gjensidige ikke kunne blive enige om at forlænge sponsoraftalen for Gjensidige Kvindeliga, så skyldes det, at Kvindedivisionsforeningen har skruet op for sine forventninger til, hvad en partner skal lægge i penge og markedsføring.
Det forklarer Kvindedivisionsforeningens forperson Katja Moesgaard til mediet K-Forum, der dækker kommunikationsbranchen.
“Der er flere ting i partnerskabet, som vi har forventninger til, og som vi tror markedet er modent til. Det har vi præsenteret for Gjensidige, og de vurderer, at vi er for langt fra hinanden. Og det er helt okay,” siger Katja Moesgaard til K-Forum.
Den nuværende aftale udløber til sommer, og Kvindedivisionsforeningen er nu på jagt efter en afløser for Gjensidige – selv om det norske forsikringsselskab faktisk var interesseret i at fortsætte. Det oplyser Susan Vestergaard, leder af sponsorater i Gjensidige, til K-Forum:
“(…) Men med udspillet til ny sponsoraftale, som Kvindedivisionsforeningen har præsenteret os for, må vi desværre erkende, at vi som partner er for langt fra hinanden til, at vi kan finde en aftale for forlængelse af sponsoratet,” siger hun.
Den nye navnesponsor skal være klar senest 1. juli. Men Katja Moesgaard siger til K-Forum, at hun tror på, at mange virksomheder “kan se mulighederne i kvinde-eliteklubfodbolden”.
Hun tilføjer, at KDF håber at lave aftaler med flere partnere end bare en navnesponsor.
LÆS K-FORUM: Kvindeligaen “skruer op” for forventninger til sponsorer
LÆS OGSÅ: