Aftale med Bold.dk skal øge interessen for Kvindeliga.live

0
322
Foto: Jess M. Madsen

Højdepunkter på Bold.dk fra kampene i Gjensidige Kvindeliga skal øge kendskabet til  Kvindedivisionsforeningens nye streamingkanal Kvindeliga.live. Det fortalte forperson Katja Moesgaard på Kvindedivisionsforeningens årsmøde

Et nyt samarbejde med Bold.dk og Ekstra Bladet er et af de skridt, der skal øge interessen for Gjensidige Kvindeligas nye streamingsite Kvindeliga.live, som viser kampene i Gjensidige Kvindeliga.

Det fortalte Kvindedivisionsforeningens forperson Katja Moesgaard, da Kvindedivisionsforeningen lørdag holdt årsmøde i Kolding.

Kvindedivisionsforeningen opsagde sidste år samarbejdet med Viaplay om transmission fra Gjensidige Kvindeliga. I stedet har foreningen lavet sit eget streamingsite, Kvindeliga.live, i samarbejde med Two Circles. Det er uoplyst, hvor mange brugere, der er til det nye site, men generelt mangler kvindeligaen tilskuere, og derfor håber Kvindedivisionsforeningen at kunne øge interessen via samarbejdet med Bold.dk, der ejes af Ekstra Bladet:

Er ikke i mål med Kvindeliga.live

”Vi er kommet langt fra de første børnesygdomme i opstarten og kan nu tilbyde streaming af Gjensidige Kvindeliga på højt niveau og med en kompetent kommentatorgruppe bag mikrofonerne. Vi er dog ikke i mål med udviklingen af Kvindeliga.Live og glæder os til at tage flere skridt i mesterskabsspillet, hvor også highlightpakker fra platformen vil blive vist på Bold.dk og Ekstra Bladet hver uge,” sagde Katja Moesgaard – og fortsatte:

”En aftale, som den med Bold.dk, håber vi kan være med til at udbrede vores produkt til endnu flere danskere. Vi savner nemlig tilskuere, og det er et af de steder, hvor vi desværre må konstatere, at vi er stagneret det forgangne år. Udviklingen på tilskuersiden bærer præg af, at vi i 2024 har haft fokus på maskinrummet; medlemskab i DBU, standardspillerkontrakt og etableringen af sekretariatet, og derfor skal indsatsen omkring fans og tilskuere også revitaliseres i 2025”.

“Vi savner nemlig tilskuere, og det er et af de steder, hvor vi desværre må konstatere, at vi er stagneret det forgangne år”

“Klubkvindefodbolden står sportsligt et godt sted”

Katja Moesgaard tilføjede, at hun er overbevist om, at klubkvindefodbolden sportsligt står et godt sted, hvor det er attraktivt for fans at engagere – på stadions og ved at streame opgørene på TV:

”Opgaven bliver for os at sikre det økonomiske fundament for fortsat at skabe det bedst mulige produkt samt øge synligheden på vores liga betragteligt, så flere vælger os til. Det arbejde glæder vi os helt enormt til at afsætte ekstra mange ressourcer til det kommende år,” sagde Kvindedivisionsforeningens forperson på årsmødet.

LYT: FFP Podcast – tidligere Brøndbyspiller Sara Makoben-Blessing fortæller om at blive erklæret fodboldinvalid, da hun skulle udleve fodbolddrømmen i USA

LÆS OGSÅ:

Tilskuertallet tog et dyk i Gjensidige Kvindeliga