Carlsberg bliver Officiel Partner for Kvindelandsholdet

0
360
Det nye partnerskab med Carlsberg skal bl.a. bruges til at styrke fanoplevelsen til kvindelandsholdets kampe, lover DBU og Carlsberg. Foto: Anders Kjærbye - dbufoto.dk

Carlsberg og DBU indgår et nyt partnerskab, der for første gang nogensinde omfatter både Kvinde- og Herrelandsholdet. Med den nye aftale skal Carlsberg bidrage til at forbedre fanoplevelsen på Kvindelandsholdet.

Carlsberg, der har været partner for herrelandsholdet siden 1978, bliver nu også Officiel Partner for Kvindelandsholdet. Det skriver DBU og Carlsberg i en pressemeddelelse.

Som ny partner vil Carlsberg bidrage til at forbedre fanoplevelsen på Kvindelandsholdet, herunder på kampdage:

“Vi er stolte over at styrke vores engagement i dansk fodbold ved også at støtte Kvindelandsholdet. Vi ser et stort potentiale i at skabe nye, spændende fanoplevelser, der ikke kun bringer fansene tættere på holdet, men også styrker deres tilknytning til både sporten og Carlsberg,” siger Marcela Wive, Vice President for Marketing hos Carlsberg Danmark.

Birgitte Mabeck, kommerciel direktør i DBU, glæder sig over, at Carlsberg træder ind som partner for Kvindelandsholdet med et dedikeret fokus på at forbedre fanoplevelsen:

”Intet er vigtigere end vores rød-hvide fans. De er drivkraften i det, vi spiller og kæmper for. Derfor er det fantastisk, at Carlsberg nu også vil være med til at løfte fanscenen omkring Kvindelandsholdet og give fansene endnu bedre oplevelser, når de følger holdet,” siger Birgitte Mabeck.

Sammen vil DBU og Carlsberg lave undersøgelser for at blive klogere på, hvordan de to parter sammen kan styrke fanoplevelsen omkring Kvindelandsholdet.