20 % af dem, der følger FC Københavns kvinder på Instagram, fulgte ikke FCK i forvejen
FC Københavns kvindehold, der blev lanceret 1. juli 2024, har trukket nye fans til FCK. Det fortæller Mikkel Grove Lindsted, kommerciel direktør i FC København, i et interview med mediet dontt.dk
Mikkel Grove Lindsted fortæller, at 20 % af følgerne af FCK Kvinders Instagram ikke er FCK-fans i forvejen:
“Vi kan se, at interessen er stor på vores sociale platforme, hvor vi opbygger en ny målgruppe. Vi har allerede over 17.000 følgere på kvindeholdets Instagram, og over 20% af disse følger ikke F.C. Københavns herrehold. Vi begynder at arbejde med nogle reelle tal og nye F.C. København-målgrupper,” siger han.
Over al forventning
FCKs kvinder fører 2. divisions pulje 1 og har kvalificeret sig til Gjensidige Kvindepokalens kvartfinaler. I følge Mikkel Grove Lindsted er der i gennemsnit 1000 tilskuere til holdets hjemmekampe og til den første hjemmekamp i Vanløse Idrætspark i august blev der slået dansk tilskuerrekord med 5.165 tilskuere.
“Hvis vi skal slå en streg i sandet, er vores fase 1 lykkedes over al forventning. Nu ser vi frem mod morgendagens forventninger,” siger Mikkel Grove Lindsted til dontt.dk
Du kan læse hele interviewet på dontt.dk her
LÆS OGSÅ:
Kasper blev FCK-træner efter “vild” jobsamtale. Nu drømmer han om Champions League