Kvindeligaen skal finde ny hovedsponsor

0
346
Til sommer skal Fortuna Hjørring, AGF og de andre klubber i 'Gjensidige Kvindeliga' vende sig til et endnu ukendt navn. Ligaen skal nemlig have ny navnesponsor. Foto: Jess M. Madsen

Gjensidige stopper efter seks år som sponsor for kvindeligaen, som nu skal have ny ‘navnepartner’. “Vi har forskellige forventninger til et fremtidigt samarbejde,” siger Gjensidige om årsagen til, at det ikke er lykkedes at forlænge aftalen

Efter seks år som navnesponsor for landets bedste kvindelige fodboldrække, så stopper Gjensidige som sponsor, når aftalen udløber med denne sæson.

Det norske forsikringsselskab og Kvindedivisionsforeningen har “forskellige forventninger til et fremtidigt samarbejde”. Derfor er det ikke lykkedes at forlænge aftalen, som siden 2019 har manifesteret sig i navnet “Gjensidige Kvindeliga”.

“Vi er glade og stolte over at have været en del af den udvikling som dansk kvindefodbold har gennemgået siden 2019. Vi holder stadigvæk af kvindefodbold og glæder os til at følge udviklingen fremover. Vi har forskellige forventninger til et fremtidigt samarbejde, og derfor vælger vi at gå hver til sit, når partnerskabet udløber til sommer,” udtaler Gjensidiges landechef i Danmark, Iason H. Johannessen, i en fælles pressemeddelelse, udsendt af DBU fredag morgen.

“Vi har forskellige forventninger til et fremtidigt samarbejde, og derfor vælger vi at gå hver til sit”

Iason H. Johannessen, landechef, Gjensidige

Ny partner skal være med til at “sætte foden på speederen”

Dermed har en “spændende sponsorrettighed i sportens verden åbnet sig,” som det hedder i pressemeddelelsen. Kvindedivisionsforeningen er nu på jagt efter en “ambitiøs partner”, der vil være med til at “accellere kvindefodboldens vækst i Danmark”, som det udtrykkes.

“Gjensidige har været med til at løfte vores liga siden 2019, og vi har virkelig værdsat vores samarbejde. Nu står vi på tærsklen til det næste store ryk og ser frem til at skulle finde en ny partner, der vil være med til at sætte foden på speederen sammen med de vigtigste aktører i dansk kvindeelitefodbold på klubniveau,” siger forperson i Kvindedivisionsforeningen, Katja Moesgaard.

Marie Greve: Enormt potentiale

Kvindedivisionsforeningen fik ved årsskiftet ny administrerende direktør, da Marie Greve erstattede Per Rud, der skiftede til portugisisk fodbold. Den nye direktør siger i pressemeddelelsen, at der nu venter en spændende proces med at finde en navnesponsor.

“Kvindefodbold er en unik og attraktiv del af fodboldlandskabet, hvor nærhed, autenticitet, fællesskab og passion er nøgleord for alle sportens interessenter. Sammen med vores kommende partner skal vi forløse kvindefodboldens fortsat enorme potentiale herhjemme og bringe fodbold for kvinder i Danmark til nye højder,” siger Marie Greve.

Det fremgår ikke, hvad Kvindedivisionsforeningen forventer at kunne sælge det kommende navnesponsorat for, ligesom størrelsen af den nuværende sponsorat ikke er oplyst.

LÆS OGSÅ:

Tilskuertallet tog et dyk i Gjensidige Kvindeliga