Brøndby IF og modebrandet Modström har indgået partnerskab, som bliver det første ‘stand-alone’ sponsorat for Brøndby IF Women. Aftalen hylder kvindefodbold under navnet ‘The Joy of Football’
Det danske modebrand Modström har underskrevet en sponsor- og partnerskabsaftale med Brøndby IF Women, som skal styrke fokus på kvinder i fodbold.
Sponsoratet er det første såkaldte ‘stand-alone’ sponsorat for Brøndbys kvinder, dvs. uden at være en del af en sponsoraftale med herreholdet, og det rummer forskellige initiativer, der under overskriften The Joy of Football “skal inspirere endnu flere til at engagere sig i sporten,” som parterne skriver i en pressemeddelelse
“Hos Modström har vi altid arbejdet for at styrke kvinder, og kvindefodbold er et område, hvor vi virkelig kan gøre en forskel. Med ‘The Joy of Football’ ønsker vi at bane vejen for kvinder i fodbold og støtte Brøndby IF Womens nye og ambitiøse fuldtids set-up. “Vi ser frem til at være med til at skabe de bedste betingelser for kvindefodbold i Danmark,” siger Helle Wagner, CEO for Modström.

Samarbejdet omfatter events og kampagner, der hylder kvindefodbold. Som en del af partnerskabet har Modström designet en limited edition trøje til Brøndby IF Women.
“At få mulighed for at designe en limited edition trøje til Brøndby IF Women er en ære. Vi ser frem til at støtte holdet i deres rejse mod større anerkendelse og succes,” siger Helle Wagner.
Samarbejdet lanceres officielt den 14. marts og løber indtil sommeren 2027. Den
specialdesignede trøje er tilgængelig fra starten af maj 2025 på Brøndby IF’s officielle
webshop samt på Modström.dk.
Brøndby spiller lørdag kl. 13 sin første kamp i forårets slutspil. Kampen spilles hjemme i Brøndby og modstanderen er HB Køge.

TIDLIGERE ARTIKLER:
Brøndbys kvinder rykker: ”Vi skal være ’top of mind’, når der tales kvindefodbold”