Efter tre nederlag i træk, kom Skovbakkens U18 DM-hold søndag tilbage på vindersporet, da det hjemme i Aarhus blev til en 2-1-sejr over Team Viborg.
Skovbakken lagde ud som lyn og torden og kom allerede på 1-0 efter 80 sekunder, da Sofie Broch Lips sendt en smart stikning videre til Sara Lipp, der køligt sendte bolden forbi den fremstormende Viborgmålmand.
Skovbakken fortsatte med at presse på og holdet havde adskillige muligheder, men kampen skulle helt hen i det 78. minut, inden Nina Skøtt kunne gøre det til 2-0.
”En fortjent og logisk stilling efter Skovbakkens overtag på banen, og få minutter senere var det tæt på 3-0, da Siv Jørup efter endnu en bolderobring lagde en aflevering over Viborgforsvaret til en fri Nina Skjøtt, der flugtede tæt forbi målet,” fortæller Skovbakken i referatet på sin hjemmeside.
Men kort efter fik Team Viborg reduceret på et mål af Frida Meyer, og i slutfasen opstod der en del panik hos hjemmeholdet:
”Skovbakken blev pludselig lidt forsigtige med at presse højt, og Viborg så muligheden for point og pressede voldsomt på. Heldigvis var panikken størst udenfor banen – der lød en del “nej, nej ikke igen” blandt tilskuerne – men pigerne stod sammen på banen og red stormen af, og nærmere end et farligt hovedstød lige over mål kom Viborg ikke. Efter 2 minutters overtid fløjtede kampens udmærkede dommer kampen af, og pigerne kunne juble over en helt fortjent 2-1 sejr,” lyder det på Skovbakkens hjemmeside.
Med resultatet er Skovbakken nu tre point foran Team Viborg i midten af rækken. De to hold er på hhv. syvende- og ottendepladsen. Skovbakken spiller på lørdag ude mod Næsby, mens Team Vibrog skal til Horsens.
I søndagens øvrige kampe vandt Brøndby 4-0 ude mod bundholdet Varde, OB slog Hillerød med 1-0 og Næsby storsejrede med 6-1 ude over Fortuna Hjørring.
FOTO: Siv Jørup blev kåret til Skovbakkens bedste i kampen. “Siv spillede en god kamp på den centrale midtbane. Hun tog ansvar og med et kæmpe løbearbejde mellem de to felter var hun med i rigtig meget – både defensivt og offensivt,” lyder begrundelsen.